Meija

Tänkte börja med att berätta hur det gick till då lilla Meija kom till världen.
Den 21/9 vid 21-tiden på kvällen började jag känna av lite smått ont i magen som en timme senare blev till värkar,dock oregelbundna och inte särskilt onda sådana. Mormor ringdes iallafall så hon skulle vara beredd och hon kom ner till oss för att sova över här med Elias.
Emil gick och lade sig för att få några timmars sömn och orka köra senare medan jag och mormor satt uppe och pratade och klockade värkarna. De började göra något ondare och en värmd vetepåse fick börja agera smärtlindring. Vid 24-tiden ringde jag in till förlossningen och berättade att jag haft värkar sedan några timmar tillbaka men att de var mellan 4 min och 7 emellan dem, de sa att värkarna skulle vara mer regelbundna för att det riktigt skulle ha satt igång.
Så vi höll ut en timme till hemma sedan tyckte vi att det var lika bra att åka efttersom att det är en bit till sjukhuset och det är jobbigt att allt för ont i bilen. Värkarna var fortfarande hanterbara och jag kunde prata medan jag hade dem. Kl 02 kom vi in till förlossningen och efter ctg-kurva och en undersökning visade det sig att jag var öppen 6 cm redan,barnmorskan var chockad då värkarna var så pass oregelbundna,så vi fick efter det komma in på ett förlossningsrum. Barnmorskan avrådde en epidural pga hur värkarna var så jag bestämde mig för att ta en bad istället. I badet hann jag inte sitta särskilt länge innan jag kände att det hade övergått till förlossningsvärkar,och nu blev det bråttom upp ur badet och till sängen.
Hinnorna togs hål på så att vattnet gick och nu andades jag in lustgas för glatta livet!
5 minuter senare,genom 2 krystvärkar, kom lilla Meija ut,klockan var då 03.34.
Lilltösen hade tydligen väldigt bråttom ut när hon väl bestämt sig!=)
47 cm lång och 3118 g perfekt bebis var hon!

Nu är hon en vecka gammal och är väldigt snäll,skriker aldrig men låter och grymtar mest hela tiden däremot.. Äta vill hon helst göra heeela tiden,småsnuttar dygnet runt och sover väl inte jättebra på nätterna än utan äter varannan timme ungeför och bökar runt däremellan.

Elias är en jätteduktig och stolt storebror som gärna hjälper till med blöjbyten och ger henne nappen när hon låter!

Vi föräldrar är väldigt trötta men tycker ändå att livet är allt bra underbart med våran nya lilla familj!



Några timmar innan förlossningen...



Alldeles ny...



Elias på besök på BB,världens stoltaste storebror!



Hemmamys!

Kommentarer
Postat av: Micke

Grattis till den nya lilla!

2011-09-29 @ 14:48:25
URL: http://skrutten.blogg.se/
Postat av: A

2011-09-29 @ 17:22:17
Postat av: Ammie

Jättefint skrivet Linn! Skönt att allt gick så bra. Hon är så fina lilla Meija. Många kramar från oss, vi längtar tills vi får se underverket!

2011-09-29 @ 17:23:42
URL: http://skrutten.blogg.se/
Postat av: Pia

Kul att läsa, även fast du har berättat :) otroligt vad snabbt det gick ändå... Lät som det var hur lätt som helst! :) Fina bilder på syskonen! Kram på er

2011-09-29 @ 20:00:12
Postat av: Matilda

Vad skönt att förlossningen gick så bra! Elias verkar vara överlycklig som storebror, de är så fina ihop! Massa grattis igen, läääängtar tills vi ses så man får träffa ert lilla underverk!

2011-09-29 @ 23:13:36
URL: http://matildaheinemo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0